Jó ütemben halad a vasútfejlesztés

A NIF Zrt. legfrissebb tájékoztatása szerint a Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti vasúti pálya korszerűsítése két szakaszra bontva valósul meg. A Százhalombatta - Ercsi elágazás közötti, 15,7 km hosszú szakasz felújításának keretében 12,98 km hosszan teljesen új nyomvonalon épül ki a kétvágányú pálya. A pályabővítés miatt a MOL Dunai Finomító környezetében lévő, vasút felett átívelő közúti híd meghosszabbítása szükséges. A híd, az átépítési munkálatok ideje alatt le lesz zárva a forgalom elől. A zavartalan közlekedés fenntartásának érdekében egy új, ideiglenes híd épül a meglévő mellé, a csatlakozó terelő utakkal együtt.  

 

Az ideiglenes híd építése nem zavarja a közúti forgalmat, és nappal a vasúti forgalom sem változik. A híd betolása miatt novemberben várhatóak éjszakai vágányzári időszakok.  

 

Az ideiglenes hídhoz kapcsolódó terelő utak kiépítésének ütemezése megváltozott, a november 19-től tervezett - az Olajmunkás út lezárása mellett végezhető - munkálatokat 2019 elejére halasztották. 

 

Miután elkészültek a terelőutak és az ideiglenes híd, ezeken keresztül lehet majd a Dunai Finomítót megközelíteni, amíg a meglévő híd átépítése zajlik. 

 

Az Olajmunkás út lezárásának pontos dátumáról, és az ideiglenes forgalmi rend kialakításáról azt megelőzően a NIF Zrt. és a kivitelező is tájékoztatást fog nyújtani. 

 

A Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti vasúti pálya korszerűsítése, valamint az új elektronikus biztosítóberendezés, korszerű utastájékoztatási és távközlési rendszer kiépítése jó ütemben halad. Az Ercsi elágazás - Pusztaszabolcs közötti szakasz korszerűsítése, a biztosítóberendezés és ETCS 2 kiegészítő munkálatok 2020 decemberében fejeződhetnek be. A Százhalombatta - Ercsi elágazás közötti szakasz átadása pedig ennél is korábban, már 2020 nyarán várható. A kivitelezés befejezését követően a korszerűsített vasúti pályán 120/160 km/h sebességgel haladhatnak majd a vonatok és több állomás és megállóhely is megújul.  

 

A fejlesztés uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával, az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.